مسابقه طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومی-فرهنگی در جزیره کیش

مسابقه طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومی-فرهنگی در جزیره کیش


شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش از کلیه فارغ‌التحصیلان رشته معماری، شهرسازی و طراحی منظر و لنداسکیپ جهت شرکت در مسابقه ”طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومی-فرهنگی در جزیره کیش (محور میدان سعدی تا مسجد خاتم)“ بر اساس شرایط و مقررات آیین نامه جامع مسابقات وزارت راه و شهرسازی دعوت به عمل می‌آورد. علاقه مندان میتوانند حداکثر تا پایان شهریور (تا هفتم مهر ماه تمدید شد) نسبت به ثبت نام در مسابقه و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

پوستر مسابقه

پوستر مسابقه

اهداف و اولویت‌های مسابقه طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومیفرهنگی در جزیره کیش

جزیره زیبای کیش مدت زیادی است که مقصد گردشگران ایرانی به‌شمار می‌رود. این جزیره با وسعت بالغ بر  نود و یک کیلومتر مربع، خط ساحلی چهل و سه کیلومتر و شکل هندسی بیضی، در فاصله هجده کیلومتری بندر گرزه یا بندر آفتاب در خلیج فارس واقع شده است. دریا و سواحل مرجانی از یک‌سو و فراوانی مراکز خرید از سوی دیگر سبب رونق روزافزون این جزیره زیبا هستند. به غیر از خرید، گشت و گذار و لذت از مناظر طبیعی و ورزش‌های ساحلی بیشترین فعالیت‌های گردشگران در جزیره را شامل می‌شوند. از اینرو هویت جزیره عمدتاً بر مبنای طبیعت استثنایی و فرصت منطقه آزاد تعریف شده است و برخورد فرهنگی و تاریخی کم‌رنگی نسبت به جزیره وجود دارد.

ملاک­‌های داوری مسابقه طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومیفرهنگی در جزیره کیش

هدف این پروژه، ساماندهی، بهسازی و جداره سازی در راستای افزایش کیفیت فضای شهری با تأکید بر حفظ بافت بومی منطقه و ملاحظات اقلیمی و ضوابط و محدودیت‌های فضایی است.

در این راستا مولفه‌های طراحی زیر به عنوان ملاک­های داوری طرح­ها مد نظر قرار خواهد گرفت.

–  ایجاد یک طرح محیطی پیوسته با منظر و معماری موجود و توجه به ساختمان های مجاور این محور.
–  در نظر گرفتن شرایط ویژه محور بومی- فرهنگی و رعایت مقیاس و تناسبات طرح.
–  ساماندهی فضاهای باز شهری با اولویت بافت بومی موجود.
–  توجه به مسیر مسجد خاتم تا مسجد اهل تسنن.
–  ایجاد هماهنگی جداره‌ها با توجه به اجرایی و کم هزینه بودن.
–  اصلاح هندسی محور میدان سعدی تا مسجد خاتم.
–  توجه به منظر طرح در شب و نورپردازی آن.
–  توجه به اجرایی بودن طرح و جزئیات قابل رؤیت.

برگزار کننده

شرکت عمران آب و خدمات منطقه آزاد کیش

شرایط شرکت در مسابقه طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومیفرهنگی در جزیره کیش

شرایط شرکت‌کنندگان

– این مسابقه به صورت آزاد و فراخوان عمومی و یک مرحله‌ای برگزار می‌شود و کلیه اشخاص حقیقی، فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری، طراحی شهری، طراحی منظر، لنداسکیپ و یا به صورت حقوقی دارای صلاحیت را شامل می‌شود.
– فقط کارهایی به مرحله داوری راه می‌یابند که تیم راهبری و مدیر مسابقه قبل از جلسه داوری، مطابقت آن‌ها با شرایط اعلام شده مسابقه را تأیید کرده باشند.
–  تنها مرجع داوری و انتخاب برندگان مسابقه، هیأت داوران خواهد بود و رأی هیأت داوران قطعی و تغییر ناپذیر است، و کسی (از جمله مدیر یا برگزارکننده) مجاز به تغییر و دخل و تصرف در آن نیست.
– مشارکت برگزارکننده و مدیران و کارکنان آن، راهبر مسابقه، مدیر مسابقه، دبیر مسابقه، اعضای هیأت داوران، مؤسسه یا شرکتی که داور مسابقه مدیرعامل، عضو هیئت مدیره، سهام‌دار یا در زمره کارکنان آن باشد و نیز بستگان درجه اول و دوم داوران در مسابقه ممنوع است.
– هویت کلیه شرکت‌کنندگان و آثار آن‌ها برای هیأت داوران تا پایان مرحله داوری مخفی خواهند ماند و پس از اتمام داوری پاکت‌های شناسایی شرکت‌کنندگان با حضور نماینده برگزارکننده، مدیر مسابقه و هیئت داوران گشوده می‌شود و هویت برندگان تعیین و ثبت می‌گردد. لذا هرگونه تماس شرکت‌کنندگان با اعضای هیأت داوران در طول مسابقه و تا اعلام نتایج رسمی مسابقه به‌کلی ممنوع خواهد بود و مشمول حذف از مسابقه می‌گردد. مدیر مسابقه از طریق راه‌های تماس پاسخگوی هرگونه سوال و موضوع در ارتباط با مسابقه خواهند بود.

سایر شرایط مسابقه

– عقد قرارداد برای ادامه کار در موضوع مسابقه در اختیار برگزارکننده مسابقه خواهد بود و شرکت در مسابقه یا برنده شدن در آن الزامی برای عقد قرارداد ایجاد نمی کند.
– کلیه حقوق مادی و معنوی آثار ارائه شده در این مسابقه به شرکت‌کننده مسابقه تعلق دارد و استفاده از طرح و ایده طراحان به غیر از نفرات برنده، بدون موافقت کتبی پدیدآورنده اثر ممنوع خواهد بود. ولی برگزارکننده حق انتشار آثار مسابقه را با ذکر نام صاحبان اثر خواهند داشت
–  این مسابقه بر اساس “آیین‌نام جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی” برگزار می‌گردد و کلیه شرکت‌کنندگان، برگزارکننده و عوامل وی ملزم به تبعیت از مقررات این آیین‌نامه خواهند بود حتی چنانچه به دلیل فورس زمانی و شرایط خاص شیوع کورونا در دبیرخانه جامع مسابقات امکان ثبت وجود نداشته باشد.
– مسئولیت اصالت آثار بر عهده شرکت‌کنندگان بوده و رعایت حقوق مادی و معنوی آثار برندگان مطابق با قانون حمایت از حقوق مولفان مصنفان و هنرمندان مصوبه 1348/10/11 مجلس شواری ملی است.
– ثبت نام برای شرکت در مسابقه رایگان است.
– هرگونه تغییر در برنامه برگزاری مسابقه از طریق سامانه مسابقه در سایت شرکت عمران آب خدمات به اطلاع عموم خواهد رسید.

آثار و مدارک مورد نیاز و نحوه تحویل آثار 

توجه: کلیه شرکت‌کنندگان می‌بایست آثار خود را در قالب موارد ذیل در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مسابقه نموده و رسید کتبی دریافت نمایند

۲ شیت آثار مسابقه:

شیت‌های اصلی آثار در قطع 70*100 سانتی‌متر به صورت افقی بر روی مقوای مات و شاسی شده بر روی فوم بورد/ مقوا کارتن شامل پلان، نما، برش، پرسپکتیوها، دیاگرام، توضیحات ایده و کانسپت طرح.

گزارش مجلد توجیه طرح:

یک نسخه در قطع A3 و حداکثر در ۱۵ برگ به صورت افقی شامل تصاویر ۲ شیت اصلی آثار مسابقه که در انتهای گزارش قرار می گیرد.

یک عدد CD فایل آثار:

حاوی فایل تصاویر شیت‌های ارسالی با فرمت TIFF به صورت RGB با رزولوشن DPI 300 و نیز فایل PDF گزارش ارسالی می‌بایست همزمان با تحویل شیت‌های مسابقه تحویل دبیرخانه مسابقه گردد.
– آثار شرکت کننده در مسابقه در قالب ذکر گردیده قابل قبول هستند و آثاری که در قالب دیگری مطرح شوند، فارغ از محتوایشان، از مسابقه حذف می‌گردند.
– درج اسم یا لوگو بر روی شیت‌ها و لوح فشرده تحویلی ممنوع است و تنها عامل شناسایی، کد شرکت کننده است، که باید در گوشه ی بالا، سمت راست درج شود.

هیأت داوران

–   دکتر فریبرز دولت آبادی؛ دکتری تخصصی معماری
–  دکتر پیروز حناچی؛ دکترای تخصصی معماری با گرایش مرمت شهری و باز زنده‌سازی شهرهای تاریخی
–  مهندس شهاب الدین ارفعی؛ کارشناس ارشد معماری
–  مهندس آرش مظفری؛ کارشناس ارشد معماری
–  مهندس عبدالنبی شرفی؛ کارشناس ارشد معماری

هیئت داوران

هیئت داوران

جوایز مسابقه طراحی شهری و جداره‌سازی مسیر بومیفرهنگی در جزیره کیش

*  نفر اول: 1/000/000/000 ریال به همراه لوح تقدیر
* نفر دوم: 500/000/000 ریال به همراه لوح تقدیر
* نفر سوم: لوح تقدیر

به کلیه شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله داوری می‌رسد گواهی شرکت در مسابقه داده خواهد شد.

– مبلغ جوایز و تقدیرنامه‌ها تحویل مدیران شرکت‌ها یا سرگروه‌ها خواهد شد و برگزارکننده و راهبر مسابقه مداخله‌ای در روابط کاری و مالی داخلی شرکت کنندگان نخواهند داشت.
– هیچ تغییری در مشخصات شرکت­‌کنندگان از جمله نام سرگروه، نام شرکت و یا سایر اطلاعاتی که قبلاً توسط شرکت‌کنندگان در فرم‌های ثبت نام درج گردیده است مانند ایمیل شرکت‌کننده و امثالهم در این مسابقه مجاز نخواهد بود.

تقویم مسابقه

* آخرین مهلت ثبت ­نام الکترونیکی : 31 شهریورماه 1400   (  تا 7 مهر ماه 1400 تمدید شد)
* تحویل آثار شرکت کنندگان در مسابقه: ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰
* برگزاری جلسه داوری: ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰
* اعلام رسمی و عمومی نتایج مسابقه: ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰

ثبت‌نام در مسابقه

برای ثبت‌نام و دریافت مدارک از طریق سایت مسابقه بر روی این لینک کلیک کنید.
* جهت پاسخگویی به سوالات میتوانید از طریق شماره تلفن ۴۴۴۲۱۳۸۰ (۰۷۶) داخلی ۱۳۹۱ با دبیر مسابقه (خانم دکتر بیدلی) تماس فرمایید
*  هیچگونه تغییری در برنامه زمان بندی مسابقه داده نخواهد شد و تغییر در زمان بندی رخداد های مسابقه مانند زمان تحویل آثار با صلاح‌دید هیأت داوران و تأیید برگزارکننده مسابقه در صورت لزوم به اطلاع شرکت‌کنندگان در مسابقه خواهد رسید.
* کلیه شرکت‌کنندگان می‌بایست پس از تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی و دریافت کد رهگیری آثار خود را در موعد مقرر تحویل دبیرخانه مسابقه نموده و رسید کتبی دریافت نمایند. علاقه مندان میتوانند حداکثر تا تاریخ 1400/06/31 (1400/07/07) نسبت به ثبت نام در مسابقه و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

آدرس دبیرخانه و محل تحویل آثار

محل تحویل آثار:

آدرس دبیرخانه و تحویل آثار در جزیره کیش: میدان خلیج فارس، بلوار ایران، مجتمع اداری پارس، شرکت عمران، آب و خدمات، بلوک ۷، واحد دبیرخانه کد پستی: ۷۹۴۱۷۹۸۱۱۷
تلفن:۴۴۴۲۱۳۸۰ (۰۷۶)آدرس تحویل آثار در تهران:
بزرگراه آفریقا، بالاتر از چهار راه شهید حقانی (جهان کودک) نبش کوچه کیش، شماره ۴۵، طبقه همکف کدپستی: ۱۵۱۸۸۳۳۱۱۱
تلفن:۸۸۷۸۰۷۴۷ (۰۲۱)

سایت مرتبط: competitions.urban.kish.ir

با عضویت در خبرنامه رسانه هنر و معماری ساباط از تازهترین رویداد های دنیای هنر و معماری مطلع شوید.

جهت آموزش نحوه عضویت در خبرنامه رسانه هنر و معماری ساباط کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *